Veelgestelde vragen
Goedbewust vragenbank
Alle antwoorden over bestellen en verzenden
Bestellen en verzenden
Het plaatsen van een online bestelling is eenvoudig. In slechts vier simpele stappen plaats je een bestelling:
1. Plaats je product(en) in de winkelmand
Kies het product wat je graag wilt kopen en klik op de groene knop “In winkelwagen”. Het product is nu toegevoegd aan de digitale winkelmand. Je kan nu nog verder winkelen om meer producten toe te voegen of om je bestelling af te ronden.
2. Ga door naar afrekenen
Na het toevoegen van een product kun je via de ‘groene balk’ direct naar de kassa of rechtsboven in beeld klikken op de winkelmand. Vanuit hier kun je naar de winkelwagen of direct naar afrekenen.
3. Inloggen of direct afrekenen?
Heb je een account? Log dan in op je Goed Bewust account om je bestelling nog sneller af te ronden.
Nog geen account? Geen probleem! Ook zonder account kun je bij ons een bestelling plaatsen. Hiervoor hoef je alleen je gegevens in te vullen. We raden om een account aan te maken, dit heeft voordelen bij toekomstige bestellingen.
4. Controleren en betalen
1. Controleer je bestelling
2. Kies één van onze betaalmethoden
3. Je hebt nu het volledige overzicht van je bestelling. Klopt alles?
4. Kies dan ‘Bestelling plaatsen’
Klaar!
Bedank! Je bestelling is geplaatst. We sturen deze zo snel mogelijk naar je toe.
Problemen tijdens het bestellen?
Helaas kan dat altijd een keer gebeuren. Ervaar je een probleem tijdens het plaatsen van een bestelling? Neem contact met ons op of stuur een mail naar vragen@goedbewust.nl
Bij GoedBewust vind je een volledig en actueel aanbod van producten die allemaal duurzaam geproduceerd zijn. Onze missie is om ervoor te zorgen dat iedereen op een eenvoudige manier kan bijdragen aan een duurzame wereld.
Alle GoedBewust producten zijn biologisch, ecologisch, gerecycled, Fairtrade of gemaakt in sociale werkplaatsen.
In onze GoedBewust online winkel vind je meer dan 100 van de meest vooruitstrevende merken met 4.000+ producten op het gebied van duurzaam eten, wonen, lifestyle, fashion, tafelen en verzorging.
Bestellingen geplaatst vóór 12:00 ‘s middags, hebben een levertijd van twee werkdagen
Het aanmaken van een Goedbewust account is op dit moment nog niet mogelijk. We zijn hier achter de schermen druk mee bezig.
Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via vragen@goedbewust.nl. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen
We houden je op de hoogte van de status van je bestelling via e-mail.
Heb je toch nog vragen?
Neem dan contact op met de klantenservice van onze leverancier: Fairtrade Services, op werkdagen van 8:30 – 18:00 uur
op 0223-673940 of stuur een e-mail naar verkoop@fairtradeservices.nl
Op dit moment verzenden we alleen nog aan adressen in Nederland.
Wellicht kunnen we je in de toekomst ook blij maken met bewuste spullen buiten Nederland.
Alle bestellingen van meer dan €75,00 worden gratis verzonden.
Tot €75,00 brengen we €6,95 in rekening
Je kan bij ons zelf bepalen hoe je betaalt. Wij accepteren iDeal of betaal gemakkelijk achteraf via Klarna.
Je bestelling wordt eenvoudig bij jou thuis bezorgd. Laat je de bestelling liever op een ander adres bezorgen? Geef dat dan aan tijdens het bestellen
Alle antwoorden over retourneren
Retourneren
Wat de reden ook is, je hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om het ongebruikte product retour te sturen. De bestelling dient ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking verpakt te zijn. Na ontvangst door ons krijg je het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €7,25 per pakket. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de vervoerder.
Als je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt je contact met ons opnemen via vragen@goedbewust.nl. Wij storten vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van je retour terug, als het product in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het geretourneerde product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is, kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Voor aanvullende informatie bekijk onze Bedenktijd/herroepingsrecht pagina.
Ja, dat kan binnen 14 dagen na aankoop. Je kunt hiervoor contact opnemen met vragen@goedbewust.nl Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.
Let op: levende materialen kunnen niet geretourneerd worden. Mocht er een afwijking zijn aan je bestelling, aarzel niet om ons te contacteren. We helpen je graag.
Hoewel onze artikelen met zorg worden verpakt en verzonden kan het voor komen dat een artikel beschadigd tijdens transport. De schade dient binnen 24 uur na ontvangst per e-mail, met foto’s van de beschadigingen, via vragen@goedbewust.nl te worden gemeld.
Wij geven om onze producten en doen ons uiterste best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. Je kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.
In het geval van garantie wordt gehandeld volgens de garantievoorwaarden van de betreffende leverancier c.q. fabrikant conform onze algemene voorwaarden.
Klachten ontstaan door verkeerd gebruik of door normale slijtage worden niet in behandeling genomen.
De garantie vervalt als er reparaties door derden zijn verricht, de gebreken zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik of als er sprak is van nalatigheid.
Voor aanvullende informatie zie onze Garantie & Klachten pagina.
Ervaar je een probleem tijdens het plaatsen van een bestelling of heb je een vraag over een retour? Neem contact met ons op of stuur een mail naar vragen@goedbewust.nl